Strona 1
Zwykły wpis

Napój owsiany

Napój owsiany jest napojem wegańskim zrobionym na bazie ziaren owsa. Napój owsiany ma doskonałe wartości odżywcze. Zawiera błonnik beta-glukan, jest to taki rodzaj błonnika, który obniża poziom cholesterolu i wpływa na obniżenie wagi zapobiegając otyłości. Węglowodany błonnika są łatwo przyswajalne, napój zawiera kwasy tłuszczowe jedno i wielonasycone doskonale wpływające na zdrowie. Zawartość tłuszczu w napoju jest niska i co jest niezwykle istotne napój owsiany nie zawiera laktozy, wskazany jest do picia dla wegan oraz osób z brakiem tolerancji laktozy. Napój ma lekko biały kolor, często potocznie nazywany jest mlekiem owsianym, ma neutralny smak ,a konsystencja napoju przypomina mleko. Napój owsiany nie posiada specyficznego zapachu jak inne napoje roślinne.

Jakie właściwości posiada napój owsiany?

Napój zawiera nieduże ilości białka i tłuszczu. W 100 ml napoju zawiera 54 kcal oraz węglowodany. Badania naukowe badający profil lipidowy pacjentów wykazały właściwości obniżające poziom cholesterolu we krwi pacjentów.

  • Energia 54 kcal
  • Tłuszcz 1,04 g
  • Białko 1,67 g
  • Błonnik 0,88
  • Sód 46 mg
  • Potas 50 mg
  • Witamina D 42 IU
  • Witamina A 208 IU
  • Ryboflawina 0,212 mg.

Producenci często wzbogacają napój owsiany witaminami i wapniem Taki fortyfikowany napój będzie stanowić element diety, która wzmacnia kości ,zapobiegnie osteoporozie. Dodana witamina A i D wpłynie korzystnie na układ odpornościowy, zmniejszając w ten sposób podatność na choroby autoimmunologiczne takie jak choroba Leśniowskiego –Crohna czy coraz bardziej powszechna w obecnym czasie choroba Hashimoto. Dzięki zawartości żelaza oraz witaminy B12 napój pomoże zapobiec anemii..

Dla kogo napój owsiany?


Ponieważ napój nie zawiera składników, które pochodzą od zwierząt jest doskonałym wyborem dla wegan. Stanowi alternatywę dla mleka krowiego. Jest  to bardzo dobrą propozycją dla tych, co nie tolerują  laktozy ,napój owsiany nie zawiera alergizujących białek mlecznych. Sprawdzi się również dla osób, które mają alergie na orzechy. Napój owsiany zawiera beta-glukagen ważny będzie dla osób mających miażdżycę oraz podwyższony cholesterol, bo poprawia lipidogram . Dla osób, które chorują na celiakie wybór napoju owsianego będzie bardzo ważny, ponieważ nie zawiera on glutenu.

Zwykły wpis

Co warto wiedzieć na temat napoju owsianego?

Napój owsiany (https://www.bee.pl/natumi-napoj-owsiany-1-l-bio_p4845.html), określany także mianem migdałowego mleka to alternatywa dla nabiału tradycyjnego. Zanim jednak zdecydujemy się na zakup tego produktu, dobrze byłoby poznać jego właściwości. Warto także dowiedzieć się, do czego napój ten jest najczęściej wykorzystywany. Na szczęście, mleka owsianego można używać dokładnie w taki sam sposób jak mleka krowiego czy owczego.

Jak wykorzystywać napój owsiany?

Wiele osób zastanawia się nad tym, jak właściwie można wykorzystywać napój owsiany. Ciekawych możliwości mamy do dyspozycji naprawdę sporo. Można zaserwować na śniadanie płatki z mlekiem roślinnym. Warto używać dobrego jakościowo muesli. Napój z owsa dobrze będzie smakował również ze zmiksowanymi warzywami i owocami, w formie koktajlu. Mleko owsiane może posłużyć także do przygotowania smacznego, kojarzącego się z dzieciństwem kakao. Nic nie stoi na przeszkodzie temu, aby dodać go do filiżanki kawy czy też do herbaty, jeśli mamy w zwyczaju pijać bawarkę. Napój owsiany doskonale smakuje także solo bądź z dodatkiem aromatycznych przypraw, takich jak cynamon, kardamon czy kurkuma. Tak zwane złociste mleko warto popijać przede wszystkim przed zaśnięciem.

Jaki wpływ na organizm posiada owsiane mleko?

W mleku owsianym znajduje się stosunkowo mało białka oraz tłuszczy, ale za to wiele węglowodanów. Jest to produkt lekkostrawny, dlatego poleca się go osobom zmagającym się z kłopotami trawiennymi. Mleczko z owsa wspiera funkcjonowanie żołądka oraz jelit dzięki zawartości cennego beta-glukanu. To nic innego jak błonnik. Produkt ten jest naturalnie słodki, dlatego nie warto decydować się na zakupienie mleka z dodatkiem cukru czy słodzika. Najlepiej postawić po prostu na naturalny napój. Mleko owsiane często jest fortyfikowane w witaminy oraz składniki mineralne. Wiele osób zastanawia się jednak nad tym, czy warto po taki produkt sięgnąć. Okazuje się, że jak najbardziej warto. Naturalnie, napój owsiany nie będzie bowiem zawierał ani wapnia, ani też witaminy D.

 

Zwykły wpis

Co warto wiedzieć o mleczku z owsa?

Mleko owsiane, znane również jako napój owsiany, cieszy się szczególnie dużą popularnością wśród osób na diecie wegańskiej. Jak się jednak okazuje, mogą sięgać po nie także osoby nieprowadzące takiej diety. Jest to bowiem produkt wyjątkowo smaczny oraz uniwersalny. Zanim jednak po mleko z migdałów sięgniemy, dobrze byłoby poznać jego właściwości. Jak się okazuje, jest ich naprawdę całkiem sporo.

Dlaczego napój owsiany jest zdrowy?

Wiele osób zastanawia się nad tym, czy napój z owsa jest właściwie produktem zdrowym. Okazuje się, że jak najbardziej tak. Przede wszystkim, na uwagę zasługuje zawarty w nim beta glukan. Troszczy się o prawidłowe funkcjonowanie jelit i żołądka. W fortyfikowanym mleku owsianym nie brakuje także witaminy A, która troszczy się o atrakcyjny wygląd włosów, skóry oraz paznokci. Witaminy z grupy B także znajdują się w tym specyfiku. Przyczyniają się one do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego. Napój ten wzbogacany jest często także o dodatek witaminy słońca oraz rzecz jasna wapnia, który dba o odpowiednie działanie układu kostnego. Wydaje się, regularne sięganie po mleko z owsa będzie korzystne dla naszego zdrowia i samopoczucia psychofizycznego.

Do czego możemy wykorzystać napój z owsa?

Napój owsiany znajduje naprawdę wiele zastosowań. Można pić go solo, jako dodatek do śniadania czy kolacji. Na jego bazie przyrządzić można również smakowity koktajl z dodatkiem owoców czy warzyw. Wreszcie, mleko owsiane może przydać się do zrobienia kakao. Wykorzystać można je również w roli dodatku do kawy czy herbaty. Napój roślinny może zastąpić nam klasyczne mleko krowie także wtedy, gdy chcemy przygotować owsiankę czy kaszę jaglaną. Ważne jest to, aby wybierać mleko owsiane dobrej jakości, bez szkodliwych dodatków w postaci sztucznych barwników czy aromatów. W sklepach można znaleźć dosładzane napoje roślinne, ale nie warto z nich korzystać. Nie są one bowiem zbyt zdrowe.

Copyright © 2022